0528 - 725602
Telefoondiensten en meer

Neem contact op met Drentse Diepte

  • Acquisitie Training
  • Telefonische Acquisitie
  • Telefoondienst voor u
neem contact op
Laatste blog berichten

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Meld u aan voor mijn nieuwsbrief en ontvang tips en informatie over acquisitie voor uw onderneming.
*
« terug naar overzicht | geplaatst op donderdag 15 december 2016

Nieuwe klanten werven

nieuwe klanten?nieuwe klanten?

Welkom op het blog van Drentse Diepte!

Wat zou het voor jou kunnen betekenen wanneer je gemakkelijk nieuwe klanten zou kunnen werven?


Acquisitie blijft voor veel ondernemers een vervelende taak. Ik vind mezelf geen blogger, maar heb het bloggen wel omarmd als een manier om ondernemers te helpen meer zin te krijgen in acquisitie. Het is iets wat toch echt moet gebeuren, wil je aan nieuwe klanten komen en meer omzet genereren. Acquisitie is er in verschillende vormen, soorten en maten en het geode nieuws is, jij doet er waarschijnlijk vaker aan dan je zal denken.

Ik doe niet aan acquisitie, heb dat niet nodig. Mijn klanten vinden mij vanzelf wel.
Super! Dat heb je fantastisch voor elkaar. Ik begrijp dat je geen website hebt en dat je echt nóóít over jouw bedrijf praat? Oh, je hebt toch een website, je hebt zelfs sociale media accounts en natuurlijk praat jij wel eens over jouw bedrijf. Je bent ten slotte een ondernemer met passie. Je bent vast en zeker trots op wat je doet en daar vertel je dan graag over. En terecht, dat zou iedere ondernemer vaker mogen doen, maar wel op het juiste moment en de juiste plaats.

Het geheim is
Het is meteen het geheim van een succesvolle acquisitie strategie. Goed weten waar en wanneer je over jezelf kan praten. Je zult ongetwijfeld wel eens gehoord hebben van een 'elevator pitch' of een 'pitch'. Een korte tekst die je altijd paraat hebt, zodat je in korte tijd anderen kan vertellen wat jij doet. Wat mij betreft, vergeet je die. Waarom? Ik wil je graag uitnodigen om een van de diverse blogs te lezen, die ik daarover geschreven heb. Het komt er in het kort op neer dat een ander het helemaal niet interessant vindt om te weten wat jij doet.

Het succes daarvan
Dat is gelijk het tweede item wat jou tot een succesvolle acquisitie strategie gaat brengen. Jij bent ongelooflijk trots op wat jij doet en dat is geweldig, maar de ander vind het pas interessant op het moment dat hij of zij jou ook nodig heeft. Jij gaat tenslotte niet naar de tandarts als je niet per se hoeft te zijn.  Dit blog staat vol met artikelen, interviews, gastblogs en trainingen om jou te leren hoe jij succesvol nieuwe klanten kan gaan werven. Daar staat ongetwijfeld een blog tussen die jou verder kan helpen, maar mocht dit nu niet zo zijn, voel je dan vrij om de vraag rechtstreeks aan mij te stellen. Het kan telefonisch, per e-mail of via het contactformulier.
Ik wens je veel leesplezier en ik hoop dat we elkaar snel een keer rechtstreeks spreken!

Tot snel, Sandra!

Artikelen:
http://www.dezaak.nl/113/6-tips-voor-succesvolle-acquisitie.htm
https://www.managementsite.nl/kennisbank/acquisitie
https://www.ikgastarten.nl/marketing-en-verkoop/klanten-en-acquisitie/de-6-geheimen-van-een-goede-cold-calling-strategie